Kjærleik involverer radikal risiko og eit destabiliserande møte med “den Andre”. I denne konteksten kan salget av sjølvfokusert aktivitet bli sett på som ein måte å kontrollere korleis man blir ønska.

Her kan vi trekke inn teoriar fra Jacques Lacan, som ville argumentert for at dette er en dialektisk form for å binde eller mitigere angst, knytta til einsomhet og utilstrekkelighet. Angst oppstår gjerne i møte med “blikket” frå den Andre, eit blikk som konfronterer oss med vårt objektifiserte sjølv.

Neoliberalisme, Autonomi, Autentisitet og “Entreprenør-sjølv”

Innenfor denne ramma blir alt—inkludert intimitet, autentisitet og kroppen—potensielle områder for kommersialisering. Autonomi forvandlast til en aktivitet av sjølvutnyttelse, der individet lærer å profittere på eigen seksualitet eller sjølvbilde. Dette gjer intimitet til økonomisk kapital, bytta mot imperativet om å bli sett som suksessfull.

I psykoanalytisk forstand fungerar fetisj som en substitusjon for det “Virkelige”. Den dekker over ein traumatisk mangel som vi kan avdekke ved å utforske vår subjektivitet og forstå kva vi egentlig lengter etter gjennom subjektive opplevelser og mellommenneskelige relasjoner.

Kjøparen og Selgaren som Perverterte

Både kjøpar og selgar kan bektraktast som perverterte i denne konteksten, men gjennom ein forståelse av Absolutt Viten får denne aktiviteten en dialektisk dybde og blir derfor behandla med alvor.

Absolutt Viten

Når vi snakkar om “Absolutt Viten” kan vi trekke parallellar til teologiske konsept, der man kan hevde at Gud aldri eksisterte, men at det å late som det er fordelaktig. Kristus kan sjåast som en metafor for vår separasjon frå den traumatiske virkeligheten. Vi forstår at den intimiteten vi kjøper ikke er ekte, men å late som det er en del av det fantasmatiske. I denne sammenhengen fungerer det “heilage objektet” (som den heilage and) som ei bru i relasjonen mellom individ.

Det som ville vore virkelig traumatisk (det “Virkelige”), er dersom ein selgar utvikla følelser for en kunde—ein situasjon som ville føre til ein såkalla “fantasmisk kollaps”.

I denne strukturen belyser vi korleis neoliberalismen omformer intimitet og individets sjølvbilde til økonomiske transaksjonar, noko som fører til djupe psykologiske konsekvenser.

Updated: